Breaking news:
Ψυχική Υγεία & Covit-19: 7 Σημεία που αξίζει να προσέξετε!
Δρ. Χαρά Νομικού

Ψυχική Υγεία & Covid-19: 7 Σημεία που αξίζει να προσέξετε!

Καθώς ο κοροναϊός εξαπλώνεται ως δεύτερο κύμα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι ανησυχούν για τις επιπτώσεις που έχει στη ζωή τους.  Η έξαρση του κορονοϊού, νόσος του 2019 (COVID-19,) μπορεί να μας αγχώσει πραγματικά, άλλους περισσότερο και άλλους λιγότερο. Αλλά σκεφτείτε ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό να ανησυχείτε, να φοβάστε η να αγχώνεστε κατά την διάρκεια μιας παγκόσμιας απειλής.

 

Ψυχική Υγεία & Covit-19: 7 Σημεία που αξίζει να προσέξετε!

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΦΟΒΟΥ ΚΑΙ ΑΓΧΟΥΣ

 

Οι άνθρωποι είναι φτιαγμένοι για να επαγρυπνούν για να προστατεύσουν τον εαυτό τους. Σε ορισμένες όμως περιπτώσεις η υπερ-επαγρύπνηση μπορεί να αποβεί επιβλαβής για την Ψυχική μας Υγεία. Ευτυχώς ο κάθε ένας από εμάς αντιδρά με τελείως διαφορετικό τρόπο σε αγχογόνες καταστάσεις.

Ο φόβος και το άγχος για τον κορονοϊό μπορεί να γίνει πολύ σοβαρή υπόθεση και να προκαλέσει δυνατά συναισθήματα σε ενήλικους και παιδιά. Αν μάθουμε όμως να αντιμετωπίζοντας το στρες θα γίνουμε περισσότερο δυνατοί τόσο εμείς όσο και τα παιδιά μας αλλά και οι άνθρωποι που αγαπάμε και ενδιαφερόμαστε. Το πως θα αντιδράσει κανείς εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, την προσωπικότητα του, τον τρόπο που σκέπτεται, το υπόβαθρο που έχει και την κοινότητα μέσα στην όποια ζει.

 

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΗΣΥΧΗΣΟΥΝ

 

Χρειάζεται να γνωρίζουμε όμως ότι αυτά τα συναισθήματα όπως το στρες και ο φόβος είναι προσωρινά. Φροντίζοντας την Ψυχική μας Υγεία κατά την διάρκεια αυτής της πανδημίας θα μας βοηθήσει να σκεπτόμαστε πιο καθαρά και να διαχειριζόμαστε επείγοντα η μη θέματα με ψυχραιμία και λογική. Το στρες κατά την διάρκεια μιας μεταδοτικής ασθένειας όπως ο COVIT-19 σε έξαρση συνήθως περιλαμβάνει ανησυχία για την υγεία μας και για την υγεία της οικογένειας μας αλλά και των ανθρώπων που συναναστρεφόμαστε.

Αλλαγές στον ύπνο και στην διατροφή, δυσκολία στη συγκέντρωση, επιδείνωση των χρόνιων προβλημάτων υγείας και της ψυχικής υγείας, αύξηση χρήσης αλκοόλ, καπνού /χρήση ουσιών και αυτά είναι μόνο μερικά από τα συμπτώματα που θα πρέπει να μας ανησυχήσουν. Αυτοί οι οποίοι θίγονται περισσότερο από το στρες από την πανδημία είναι κυρίως οι ηλικιωμένοι και οι άνθρωποι με χρόνια νοσήματα που κατατάσσονται στις ευπαθείς ομάδες.

Επίσης άνθρωποι στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης του ιού, όπως οι γιατροί, και το νοσηλευτικό προσωπικό, άνθρωποι με ψυχικά προβλήματα συμπεριλαμβανομένων και των ατόμων με προβλήματα χρήσης ουσιών, καθώς και τα παιδιά και οι έφηβοι.

7 ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΤΕ ΤΟ ΣΤΡΕΣ

 

1. Κάντε ένα καθημερινό πρόγραμμα που να περιλαμβάνει υγιεινή διατροφή, γυμναστική και κάποια από τα ενδιαφέροντα που είχατε πριν την πανδημία, μουσική βιβλία ταινίες, μαγειρική, η κάτι που θα σας ευχαριστήσει.
Αποφύγετε το αλκοόλ και κοιμηθείτε όσο περισσότερο μπορείτε.

2. Φροντίζοντας τον εαυτό σας, τους φίλους και την οικογένεια σας βοηθάτε τον εαυτό σας να διαχειριστεί καλύτερα το στρες.

3. Κάντε ένα διάλλειμα από την υπέρ-πληροφόρηση, την τηλεόραση η τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Το να ακούτε η να διαβάζετε συνέχεια για την πανδημία είναι πολύ στρεσογόνο και θα σας προκαλέσει μεγάλη ανησυχία που ίσως δεν θα μπορείτε να διαχειριστείτε. Όλα με μέτρο.

4. Πάρτε βαθιές αναπνοές, τεντωθείτε και προσπαθήστε να χαλαρώσετε αν νιώσετε δυσκολία στην αναπνοή, πόνους στο σώμα η βάρος στο στήθος. Χρησιμοποιήστε μεθόδους χαλάρωσης όπως η διαφραγματική αναπνοή. Φανταστείτε μια εικόνα στην ύπαιθρο η κοντά στη θάλασσα, η φέρτε στο μυαλό σας μια ανάμνηση που θα σας ευχαριστήσει.

5. Επικοινωνήστε με τους φίλους/ες σας, μιλήστε με συγγενείς και γνωστούς για τις ανησυχίες σας και για το πώς αισθάνεστε.

6. Αφιερώστε χρόνο στα παιδιά και στους έφηβους και συζητήστε μαζί τους τον τρόπο που θα διαχειριστείτε όλοι μαζί την κατάσταση και τι χρειάζεται να κάνετε για να παραμείνετε φυσικά και ψυχικά υγιείς!

Περισσότερη ενημέρωση για την ψυχολογία στο elenews.gr

 

Δρ Χαρά Νομικού
Κλινικός Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος
Διδάκτωρ Ψυχοπαθολογίας του Παν/μιου JeanJaurès
Ερευνητικό Κέντρο Cerpp, Toulouse, France
European Certificate in Psychology EuroPsy
Member of the European Federation of Psychologist’s Associations (EFPA)

Website: www.haranomikou.gr

Ψυχική Υγεία & Covid-19: 7 Σημεία που αξίζει να προσέξετε!
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

GOOGLE NEWS

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Εγγραφή στο Newsletter

Copyright © 2020 Elenews.gr. Created by WhiteMaskMedia

To Top