Ποια επαγγέλματα εκτοξεύονται με τον κορονοϊό
Business News

Ποια επαγγέλματα εκτοξεύονται με τον κορονοϊό

Ο κορονοϊός άλλαξε τα δεδομένα όχι μόνο στην καθημερινότητά μας αλλά και στην παγκόσμια οικονομία. Και ενώ πολλοί επαγγελματικοί κλάδοι επλήγησαν ανεπανόρθωτα, η νέα πανδημία έφερε και καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες ή αύξηση των κερδών σε συγκεκριμένους εργασιακούς τομείς. Ποια επαγγέλματα, λοιπόν, εκτοξεύτηκαν σε αυτές τις τόσο δυσμενείς συνθήκες και ποιοι θα δουν τα κέρδη τους να πολλαπλασιάζονται με τις νέες συνθήκες;

 

Ποια επαγγέλματα εκτοξεύονται με τον κορονοϊό

 

ΠΟΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΚΤΟΞΕΥΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗ ΝΕΑ ΠΑΝΔΗΜΙΑ

 

1. Γυμναστική από το σπίτι
Το ξεκίνημα έγινε με την Peloton και μέχρι σήμερα, ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια τα apps και τα on demand services που παρέχουν tailor made προγράμματα και όργανα γυμναστικής σε όσους θέλουν να αθληθούν από το σπίτι. Η Alo Moves είναι το επόμενο μεγάλο όνομα ενός επιχειρηματικού χώρου που θα ενθαρρύνει την ποικιλία επιλογών για τον αθλούμενο. Ήδη και η Apple φαίνεται πως ‘τρίβει τα χέρια της’ ετοιμάζοντας ένα παρόμοιο προϊόν.

Τα ανοικτά γυμναστήρια φαίνεται πως θα έχουν την άδοξη τύχη των videoclubs ή θα τολμήσουν να λάβουν μέρος στον τρελό ανταγωνισμό των on demand προγραμμάτων άθλησης. Εν τέλει ποιος θα σε γυμνάσει καλύτερα, ένας γυμναστής ή ένας αλγόριθμος γυμναστικής; Αυτό το ερώτημα θα αναζητά διαρκώς απαντήσεις στο μέλλον.

 

2. Υπηρεσίες cybersecurity
Η τηλεργασία είναι παγκόσμια συνθήκη ασφαλείας στην εποχή της πανδημίας, τόσο για εργαζόμενους, όσο και για σπουδαστές. Σε μια εποχή που αρκετές εταιρίες επιβάλλουν τηλεργασία με ορίζοντα λήξης ακόμα και ως το καλοκαίρι του 2021, η ανάγκη ενός οργανισμού/μαγαζιού/solo επιχειρηματία να διαθέτει όλα τα απαραίτητα εργαλεία για ασφαλή εργασία εξ αποστάσεως, γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη.

 

3. E-shopping
Στην Αμερική μόνο, τα online ψώνια ήταν ένα ‘οχυρό’ της εγχώριας οικονομίας που όχι μόνο δεν έπεσε, αλλά μέσα σε ένα τετράμηνο τζίραρε 60 δισεκατομμύρια δολάρια και παραμένει σε καλπάζουσα αυξητική τάση. Αξίζει να σημειώσουμε πως το μοντέλο καταναλωτικής συμπεριφοράς ‘ψωνίζω online – παραλαμβάνω από το κατάστημα’ αν και δεν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές προ κορονοϊού, σήμερα αποτελεί σχεδόν τη νόρμα των καταναλωτικών συνηθειών στο σύνολο τους.

 

4. Fast Food
Η Dominos ανακοίνωσε περήφανα μια αύξηση τζίρου 16%, το ίδιο χρονικό διάστημα που ο κορονοϊός ‘θέριζε’ στις ΗΠΑ με τουλάχιστον 50.000 κρούσματα ημερησίως. Οι μαζικές παραγγελίες, οι παραγγελίες με ανέπαφη συναλλαγή και μέσω mobile apps, έχουν προκαλέσει μια απρόσμενη ‘επιτάχυνση’ στην κερδοφορία μικρών και (πολύ) μεγάλων brands.

 

5. Παράδοση φαγητού

Η δεκαετία του 2020 μας θέλει αθλητές στίβου από τον καναπέ, θεατές κινηματογραφικών ταινιών από τον καναπέ και καταναλωτές φαγητού (κατάλαβες από πού). Το Uber Eats και οι διάφοροι ‘κλώνοι’ του, είναι νέα επιχειρηματικά μοντέλα για την μεταφορά και παράδοση φαγητού, τα οποία μέρα με την μέρα πανδημίας, δημιουργούν στον καταναλωτή ασφάλεια για το παράδοση-παραλαβή του φαγητού του, μέσα από συνεργασίες μεταφορικών εταιρειών με fast food και κάθε είδους εστιατόρια. Σύμφωνα με το αμερικάνικο υπουργείο εμπορίου, μέχρι το 2025, ο συγκεκριμένος κλάδος θα έχει δημιουργήσει μια παγκόσμια αγορά ύψους 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

 

6. Gaming
Η πανδημία μας έκανε όλους gamers, όπως γράφει το Quartz και δεν έχει καθόλου άδικο. Μόνο στις ΗΠΑ πουλήθηκαν videogames συνολικής αξίας 29,4 δισεκατομμυρίων, από τον Μάρτιο ως τον Αύγουστο του 2020. Οι gamers της πανδημίας δύσκολα θα σταματήσουν να είναι gamers στην επόμενη φάση αυτής, σε μια εποχή που η βιομηχανία ρίχνει διαρκώς νέες επιλογές που φλερτάρουν με το retro του gaming αλλά και με το μέλλoν του augmented reality. Μα αλήθεια, θα σου κάνει καρδιά να κλείσεις το νέο Playstation 5;

 

7. Διακόσμηση σπιτιού
Ζούμε στα σπίτια μας, τρώμε φαγητό, δουλεύουμε, παρακολουθούμε σειρές και ταινίες, μέχρι και virtual dates βγήκαμε στους πρώτους μήνες της πανδημίας. Τα έπιπλα, τα αξεσουάρ, τα είδη μπάνιου και κουζίνας έγιναν κομμάτια μιας νοβοκαΐνης για τα μάτια και την ψυχή, στο καιρό της καραντίνας. Ο κλάδος της διακόσμησης σε παγκόσμια κλίμακα παρουσιάζει τάσεις ανάπτυξης, μέσα σε μια νέα κοινωνική πραγματικότητα, όπου το σπίτι είναι πλέον, η μοναδική πηγή απόλυτης ασφάλειας. Το νέο Lifestyle ξεκινάει και τελειώνει στο σπίτι μας, όποτε και η διακόσμηση αυτού, είναι ήδη ύψιστη αξία.

 

8. Software τηλεργασίας
Ίσως αν αφήσει κάτι καλό αυτή η εποχή, να είναι η μείωση της ανάγκης για εκτεταμένα meetings δια ζώσης. Ίσως κατανοήσουμε πώς όσα λέγονται σε ένα e-mail, δεν χρειάζεται να ειπωθούν και σε ένα τραπέζι, ανάμεσα σε δεκάδες συνδαιτυμόνες. Σε κάθε περίπτωση τα προγράμματα online επικοινωνίας και project management όπως το Zoom και το Trello, θα γίνουν από εδώ και στο εξής μια καθιερωμένη δικλείδα ασφαλείας για συναντήσεις και εργασίες εξ αποστάσεως και κάθε καινοτομία ως προς αυτά, θα γίνεται προσάναμμα στη φωτιά του ανταγωνισμού.

 

9. Τηλεϊατρική

Ιατρική μέσα από δικλείδες ασφαλείας, μέσα από προγράμματα online επικοινωνίας και μέσα από διαρκής επαφή του γιατρού και του ασθενή μέσω ψηφιακών εργαλείων: συμβαίνει ήδη στις ΗΠΑ, αναπτύσσεται ραγδαία στην Ευρώπη και είναι θέμα χρόνο να παγιωθεί ως μια αξιόπιστη εκδοχή της παροχής ιατρικής φροντίδας χωρίς κίνδυνο για τον ασθενή ή/και τον γιατρό.

 

10. Virtual συνέδρια
Μια ‘πονεμένη’ αλλά αναγκαία ιστορία, τα συνέδρια όπου δεν μπορούσες να πας για να χαιρετήσεις τους φίλους σου και να κάνεις socializing, ούτε καν για να κάνεις μια σοβαρή δουλειά (υπάρχουν κι αυτοί), αλλά ήσουν υποχρεωμένος να τα παρακολουθήσεις από μακριά. Μαζί με τις συναυλίες θα υπάρξουν ξανά και συνέδρια, προφανώς μετά την ανακάλυψη του εμβολίου του κορονοϊού, αλλά η παροχή της δυνατότητας virtual παρακολούθησης, έχει έρθει ξεκάθαρα για να μείνει.

 

Περισσότερη ενημέρωση για business στο elenews.gr

Ποια επαγγέλματα εκτοξεύονται με τον κορονοϊό
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

GOOGLE NEWS

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Εγγραφή στο Newsletter

Copyright © 2020 Elenews.gr. Created by WhiteMaskMedia

To Top